Pagina's

dinsdag 3 augustus 2010

Zweedse inspiratie/ Swedish inspiration


In Zweden kun je heel goed inspiratie opdoen als je creatief bent. 

Ze hebben veel hobbywinkels, zelfs in de kleinere dorpen en om garen hoef je nooit verlegen te zitten. Ook goede kwaliteit garen is niet moeilijk te vinden. Dat kun je niet altijd van Nederland zeggen. 
En dan hebben we het nog niet over de natuur, de bloemen en het sprookjesachtige groene landschap spreken enorm tot de verbeelding! Het is geen wonder dat hier de prachtigste sprookjes en volksverhalen zijn ontstaan!/

It is not hard to get inspiration when you are in Sweden and a crafty gal/guy.
They have a lot of craftshops, even in small villages you would not have to worry how to get yarn. Even the better quality yarn is not hard to get. It is quite different in Holland where crochet and knitting are still considered to be oldfashioned. 
The incredibly beautiful nature and flora are mesmerizing and it is no wonder that the most fantastic stories en fairytales were 'born' in Scandinavia. /

Wat mij ook heel erg veel inspiratie gaf zijn de huizen op het platteland en in de buitenwijken van de steden. /
What also gave me a lot of inspiration are the homes on the countryside and in the suburbs.



 
Denk dan niet alleen aan de buitenkant. Hoewel de houten huizen met hun kleuren in lichtblauw, donkerrood, lichtgroen, geel en zelfs rose, wel erg prachtig zijn, is de binnenkant minstens zo inspirerend./
And it is not only the outside of the homes, however the lovely colours are gorgeous, the inside is at least just as inspiring.




Niet alleen het behang is vol met leuke motieven, ook de stoffen zijn prachtig./
Not only the wallpapers are full of patterns and motifs, the fabrics are gorgeous too.
 

De bovenstaande foto's zijn van/The shown pictures are from Sandberg Wallpapers en Tilda Fabrics.

Hoewel ik normaliter vooral erg dol ben op heldere kleuren, zoals jullie van me gewend zijn op mijn blog, ben ik wel gaan houden van de kleuren die in en om ons vakantiehuisje veel aanwezig waren. Dus, zodra we in een grotere stad waren heb ik een tas vol met scrappapier, stof, linten en garen gekocht!/
I do love nice and bright colours, the ones you are used to see on my blog, but I must say that I started to fall in love with the colours in and around our holidayhome. So as soon as we went to a larger city I could not stop myself from buying scrap paper, yarn, fabric and ribbons.

Het stof en garen voor mijn nieuwste project, geinspireerd door Zweden. Het garen is van Flox (100% katoen) en de stof van Tilda/
The fabric and yarn for my newest project, inspired by Sweden. The yarn is called Flox and 100%cotton and the fabric is from Tilda.



Het blijft nog even een verrassing wat ik aan het maken ben van dit stof en garen maar ik zal wel laten zien hoe ver ik nu ben:/
I won't tell you what this yarn and fabric are going to be quite yet but I will show you my work in progress:


Het patroon voor deze bloem heb ik zelf bedacht en het de Star Flower granny square genoemd. De Granny Stripe ( oma's lijnpatroon) wat je eronder ziet is uitgewerkt door Lucy van Attic24/
This flower granny square is a pattern I created, I have named it the Star Flower granny square. The Granny Stripe pattern underneath is worked out by Lucy of Attic24.

Zodra het project klaar is zal ik de foto's hier posten!/
As soon as the project is finished I will show you the pictures! 

Liefs/ Love,
The Crafty Witch


13 opmerkingen:

  1. Die behangetjes zijn echt heel erg gaaf, en wat een mooie kleuren wol. Echt mooi!

    groetjes Adriana

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat mooi... en zo inspirerend...
    zelf ben ik ook volop bezig met haken... ben een plaid aan 't maken met allemaal granny squares.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Love all the colors you found while on your trip. The houses are so cute! And your blanket and squares are wonderful! What a nice way to start the day. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beautiful colours! I love your star grannies. Wonderful. x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nu wil ik NOG liever naar Zweden.. Het is HET perfecte vakantie land voor ons, met de honden..

    Ohhh, je hebt prachtige dingen gehaakt, gekocht en wat ga je maken..?! Ik ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, dat zijn echt schitterende kleuren.
    Ben benieuwd wat het gaat worden. Het ziet er nu al heel gaaf uit.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtig haakwerk en wat een mooie kleure. Ik heb je gevonden via Ravelry.
    Ik ga je zeker volgen, benieuwd naar het resultaat.
    Groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. So lovely colours you crochet with.
    thanks for visiting my blog. I'll add you in my favourites!
    You have sucha nice blog with lots of lovely things.have a good day!!
    ~Marita~

    BeantwoordenVerwijderen
  9. your things are so colourful and cute! I wish I had more time to make everything.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk dat je dit allemaal laat zien. Ik vind die behangetjes ook zo leuk. Wie weet wat jij nu aan het maken bent.
    Dat je in Zweden andere inspiratie vind, heb ik ook wel via zweedse haaksites gemerkt ondertussen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lovely blog you've got here, this looks fabulous! ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Thank you for stopping by SIBOL today 'Crafty Witch'.
    I think you like our Lucy by the look.
    Your blanket looks really pretty, i love the colours you have used and those little Flower Squares are just so delightful,
    Well done,
    a very pretty blog too!
    Love Suex

    BeantwoordenVerwijderen
  13. oh, mooie behangen! en mooie kleuren gebruik je weer, ziet er goed uit! ben benieuwd wat het wordt! :)

    BeantwoordenVerwijderen