Pagina's

woensdag 16 februari 2011

Onderzetters ** Coasters


Vandaag ga ik wat patronen met jullie delen die ik dit weekend heb uitgewerkt. Ik heb jullie laatst verteld over het prachtige Japanse Haakboek. Ik heb wat patronen geprobeerd en daarna een eigen draai gegeven aan de patronen. Oh, wat geeft zo'n mooi boek veel inspiratie!
Nu heb ik er onderzetters van gemaakt maar je kan er natuurlijk van alles van maken, een sjaal of loper en als je kleine rondjes maakt om de middenstukken op te vullen kun je er misschien wel een deken of omslagdoek van maken.
**

Today I am going to share some patterns with you, I worked them out this weekend. I told you about the Japanase crochetbook the other day and I tried out some of those patterns. After getting loads of inspiration I gave my own twist to the patterns and these coaster is what I came up with. But you could make a lot of toher things like a scarf, a tablerunner or when you make small rounds to fill the gaps you could make a blanket or wrap with these shapes!



 

Dit garen ken je nog niet van me! Ik heb dit garen vorige week binnengekregen. Het is Rico Cotton blend, een 50% mix tussen acryl en katoen en hoewel ik veel met dit soort garen heb gewerkt in het verleden is dit wel een hele mooie kwaliteit, heerlijk zacht, split bijna niet, en kijk.... eens.... naar.... de.... kleuren! Ik heb er 7 uitgezocht en ben er maar wat blij mee! Ze zijn lekker fel en vooral erg diep van kleur. Zo mooi!
**
This is new yarn! I recieved it last week and couldn't wait to make soemthing with it! It is the Rico Cotton blend, a 50-50% mix between cotton and acrylic and isn't it absolutely gorgeous?? I have worked with a lot of cotton-acrylic blends last year but I must say that this is really nice and it stands out! It is soft and I can safely say that it doesnt split unless you frogg your work ten times or more. And ...just...look....at...the...colours!!! I choose only 7 colours but aren't they absolutely fantastic?? There are only a couple of bright colours in this range and I bought them all but I am so happy with it! The colours are very deep and bright. Love it!




Deze hoes voor een glazen pot maakt een mooi vaasje!
**
Made a potholder too!






Ik heb wat diagrammen gemaakt voor een aantal onderzetters zodat jullie ze ook kunnen maken. Ik hoop dat ze duidelijk zijn, zo niet, laat het even weten! saskia@craftyvalley.nl
**
I made some diagrams for the patterns, so you can enjoy them too! I hope they are easy to translate but if not, please let me know! saskia@craftyvalley.nl
The flower coaster;





Zonnebloem patroon
**
Sunflower pattern







Ik kreeg wat verzoeken voor het patroon van mijn herfstblaadjes deken. Dus hier ook een diagram van! Ik maak ze vast met de join-as-you-go-methode. 
**
I recieved a couple of request for the pattern of my maple leaves blanket- hexagon pattern, to join them I use the join-as-you-go method. This is the diagram;




Dit is de deken voor degenen die hem nog niet kennen;
**
This is the blanket, for the ones that haven't seen it yet;





Veel plezier ermee!
**
Have fun!


Liefs/Love,
Saskia

30 opmerkingen:

  1. Such a lovely post! Thank you for sharing :)

    Much love,
    Kim

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er geweldig uit. Prachtig garen weer. Bedankt voor de patroontjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He erg mooi al die kleuren, en het soort katoen/acryl ken ik nog niet, lijkt me erg fijn om mee te werken. Wat voor haaknaald moet je gebruiken?
    En wat een super patronen deel je met ons! Die ga ik zeker nog een gebruiken!

    Groetjes Jenny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. How lovely of you to write out all the charts like that and the coasters are amazing. I think the pointy edges look really nice. Rachael Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind ze geweldig mooi, ben alleen geen kei in het lezen van al die tekeningen...maar ga het wel eens proberen
    Thnxssss

    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als er liefhebbers zijn voor een uitgeschreven patroon, laat het even weten! saskia@craftyvalley.nl Dan zal ik het patroon alsnog uitschrijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Uitgeschreven werkt ook fijn!

    Prachtige dingen heb je weer gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk al die verschillende patronen. Ik ga er zeker een keer mee aan de slag. De kleuren die je gebruikt heb zijn heel mooi. Om vrolijk van te worden. Bedankt weer voor het delen.

    Hartelijke groetjes, Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ahhhh let me at that new yarn!! loving the shades and loving the coaster's fabulous work my lovely xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat goed zeg, dank je wel!
    Ik ben beter met uitgeschreven patronen naast zo'n diagram, dan kan ik het net wat beter volgen als beginner!
    Kun je ook uitleggen hoe je zo'n groepje (als de rode toer in het dekenpatroon) haakt?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. haha!Ik heb dus nog veel te doen in mijn volgende post! Jullie horen nog van me!

    Hahah! I have lots to explain in my next post! You'll hear from me soon!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Erg mooi en wat fijn deze duidelijke uitleg. Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow !
    Hele mooie kleuren en patronen weer ! Geloof dat ik eigenlijk wel loon zonder werken zou kunnen gebruiken.. zou ze namelijk het liefst allemaal proberen, ook al die garens... Echt.. WOW !

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Very beautiful in deed! Love the colors and the pattern! I haven't had much luck following charts but I'm going to give it a try! Thanks :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. The flowers are gorgeous and I love the colors, but I especially love love love the way you've written up the patterns, particularly using a different color marker for each round. The patterns themselves are pieces of art! I could easily see a series of notecards or greeting cards with these on the covers, or even a collection of them hanging framed on a wall. So pretty!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ooooooooh your post is wonderful:)...Thank you so much for sharing! The colors are amazing...
    Angie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ooh such lovely colours, great photo's,. Since buying japanese books I actually prefer charts now, so thanks for those. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hi Saskia, good news, my yarn that I ordered from you arrived yesterday! The package was ripped but the yarn was fine, it was still inside the bubblewrap inside the package. Now I can get started on the border of my Rainbow Granny Stripe blanket! YAY!!

    Love your flowers! Teresa in Oregon USA

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat leuk! Bedankt voor het delen met ons!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zooooooo, jij bent goed bezig!
    Erg leuk al die rondjes, mooie kleuren ook.
    Dank je voor de tekeningetjes, wie weet komen ze nog eens van pas.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh Saskia wat een leuke onderzetters en mooie nieuwe kleuren. Normaal gesproken kan ik ook alleen uitgeschreven patronen volgen, maar ik heb hier eens goed naar gekeken en dat moet me zeker gaan lukken. Bedankt dat je de patroontjes met ons wil delen.
    Groetjes en fijne dag.
    Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat maak je toch een prachtige ingen Saskia! En die kleuren. ZO MOOI.
    Kom morgen eens op mijn blog kijken dan zie je bloementjes weer eens :)
    Liefs Michaja

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heel erg mooi.. En een super kleuren combo!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Laat ik nou net een paar onderzetters nodig hebben. Ben dus gelijk begonnen met de zonnebloempjes. Ik kwam alleen niet uit met de laatste toer. heb er toen 1 toer tussen gehaakt met *1 vaste en 3 lossen* (herh 17 x).
    Ze zijn prachtig geworden, bedankt voor je patroon. zal deze week een foto op mijn blog plaatsen als ze af zijn;-)
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen