Pagina's

woensdag 28 april 2010

Gehaakte en bizarre bloemen

Na een paar dagen bijkomen van mijn tweede buikgriep in anderhalve week ben ik weer on-line! Terwijl ik zondag na een zware nacht/ochtend in mijn nieuwe tuinstoel hing ben ik begonnen aan het in elkaar zetten van de poncho van Kleine Meid. Nou...poncho.. Dat viel vies tegen, ik heb verkeerd geteld toen ik uitrekende hoeveel granny squares ik nodig had voor de poncho, resultaat; ik moest er nog zeker twintig bij haken! Jakkes! Niet dat granny squares haken vervelend is hoor, maar mijn volgende haakproject zat alweer op de naald dus ik was niet bepaald blij. Dus vroeg ik me af wat te doen, na overleg met Kleine Meid ben ik voor haar een tasje gaan haken.
Dit waren de squares;

En dit is het resultaat!

Kleine Meid liep er maandagochtend huppelend mee de klas in en kreeg veel bekijks! En de juf en een moeder gaven aan dat ze vroeger ook zulke tassen/poncho's hadden gehad, en ja hoor, jaren 70 kinderen! Is haken dan echt alleen voor Hippies? En ben ik er één? ;) Ik heb nog geen geitenwollensokken trouwens...

Nu ben ik bezig met een tas voor mezelf van granny squares.
Felle kleurtjes hé? Ik denk dat ik ze ga afwisselen met squares waar ik een gelaagd bloemetje in heb verwerkt, (met dank aan mijn collega die haar zelfgehaakte pannenlap opofferde ter inspectie) wilde uitlenen na een dag proberen en uithalen heb ik een mooie manier gevonden om ze te maken, foto komt later!


In alle drukte geniet ik ook ontzettend van de lente, sjonge, elk jaar verbaas ik me weer over al die kleuren en geuren van de lente. Heerlijk! Hoewel ik de herfst ook prachtig vind met zijn wind en zijn kleuren.
Helaas bestaan er geen geurfoto's maar de bloesem hieronder ruikt ZOO heerlijk, je kan het bijna zien aan de foto!


Wat een bizarre vormen hé??

The Crafty Witch

1 opmerking:

  1. Oh, wat heb je een vrolijke en leuke blog! Je haakwerkjes zijn kunstwerkjes! Mooie kleuren combinaties. Ik ga je volgen hoor, dat het maar snel nog veeeeeeeel meer mogen worden.

    Een gezellige Koninginnedag!

    BeantwoordenVerwijderen