Pagina's

zondag 16 oktober 2011

Mushroom Kingdom - I love autumn!


Het was hier de afgelopen week nogal wisselvallig weer, van stralende dagen met een waterig zonnetje tot frisse druilerige dagen. Heerlijk voor de ene keer een verkwikkende herfstwandeling en de andere keer knus in huis vertoeven met een kop warme thee en een haakwerkje. Vandaag hebben we een heerlijke wandeling in het bos gemaakt.
 **
Last week the weather was with scattered showers and sunny intervals, some days we could make a fabulously refreshing walk in the forest and on other days we stayed inside with a warm cup of tea and some hooky time for me. Today we had a wonderful walk in the forest nearby.


We hoeven maar 5 minuten te wandelen tot we in het bos zijn. Dit bos is een van mn favoriete onderwerpen van mijn grote hobby; fotograferen.
**
It only takes us a walk of 5 minutes to each the edge of the forest. This forest is one of my favourite subjects for one of my hobby's; photography.

Herfstkleuren geven me altijd waanzinnig veel inspiratie,  en ik kan dan echt ontspannen als ik in het bos loop. De kinderen rennen naast ons en springen over slootjes. Om dan foto's te maken vind ik heerlijk. Het bos is zo mooi in de herfst! Vandaag ben ik vooral op zoek gegaan naar paddestoelen.
**
The colours of autumn give me so much inspiration and I always unload when I walk in the forest. The kids run alondside us and jump across ditches. I love to take pictures of the forest in autumn. It is so beautiful with all those colours. Today I focussed on mushrooms as you can see..
 


Wat een rare vormen kunnen de paddestoelen hebben he? 
**
So funny in what strange shapes mushrooms come!


Op onze vensterbank heb ik een kleine plek gemaakt voor een herfsttafeltje. Ik heb een hobbyproject gemaakt van een boom van ijzerdraad en merinogaren. Dat was wel een saai werkje maar het was het waard. De kids zijn erg blij met het boompje. Er hebben al verschillende Playmobil poppetjes gelogeerd en gekampeerd onder de boom.
Ik heb wat blaadjes en een pompoen gehaakt en kralen aan de boom gehangen.
**
I made a small space on our window-sill for some autumny objects, I also made a crafty crochet tree to spice it up a bit. Covering the wire with merino yarn was a tedious job but very rewarding. The kids love the tree and so do I. Several Playmobil figurines camped underneath the tree.
I crocheted some leaves and a little pumpkin and hung a couple of beads to the tree.



En mijn gehaakte Ripple deken? Hij groeit gestaag! Ik heb mezelf aangemeld bij de Flickr groep van  Attic24 en Little tin bird , zijn er nog andere Ripple-haaksters die mee willen doen?
**
 And my Ripple? Still going strong! I joined the Attic24- Little tin bird Flickr Group, any of you Ripple-chocheters want to join?



Liefs**Love,
Saskia

6 opmerkingen:

  1. Gaaf ! Het boompje is bijzonder geslaagd ! Zie het ook al helemaal voor me, zo'n playmobil logeerpartij :-)

    De foto's zijn ook erg mooi ! Zo met die zon lijken het welhaast zomerpaddestoelen :-O ! WOW

    En je deken... Geweldig ! Ik wil in mijn volgende project ook echt weer meer kleur... echt jaloersmakend, dit... ;-)

    ( die pompoenen zien er ook goed uit trouwens ! heb zelf geen herfsttafel, dus ik heb mijn 'huisexemplaar' maar tot een fijne curry omgetoverd vanavond... hihi.. )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. OOOOOH your ripple is sooooooooo beautiful :):) WOW!!!
    Angie
    http://www.lemondedesucrette.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Héél mooie foto's van het bos, de paddestoelen zijn fantastisch! Dit is ook mijn favoriete tijd van het jaar om wandelingen in de natuur te maken, al die heerlijke kleuren en geuren... Je Ripple ziet er geweldig uit, ik ben ook net begonnen! En ik ben ook lid geworden van de Flickr-groep, nu wacht ik vol ongeduld op mijn nieuwe lading Stylecraft zodat ik kan verder "rippelen" :-) Groetjes uit Brussel x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ben ik hier al weer lang niet geweest. Ik zie je maakt nog steeds prachtige dingen!
    Groetes Michaja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Saskia, wow, I loved all your photos, especially the one with the colored leaves with the blue sky beyond. Your tree you made is fabulous!! I love the way your doing your colors in your ripple. My color combos are a bit weird. ((hugs)), Teresa :-)

    BeantwoordenVerwijderen