Pagina's

vrijdag 14 januari 2011

Garengekte // Yarn frenzy

Dus.. garen, een heleboel garen. Vorige week donderdag en gisteren kreeg ik twee pakketten met garen. De één met nieuwe Rico creative garen en vier nieuwe kleuren essentials en de andere, gisteren, met Rico soft merino dk. Kortom, merinowol in prachtige kleuren.
//
So, yarn! A lot of yarn! I recieved two orders, the first a week ago and the second yesterday. The first was filled with new Rico creative cotton yarn and four new Rico essentials cotton yarn for the shop. The second was filled with Merinowool.


De essentials kennen jullie al van mijn kaleidoscoop tas, mooi glanzend, katoenen garen. De merino is anders, het is wol van het merinoschaap en heel anders van structuur als gewone schapenwol. De structuur is fijner en zachter. De merinowol is ook prachtig geverfd, ik heb een set gekocht met kleuren geinspireerd door het najaar.Ik hou van dit soort kleurenschema's!
//
You'll know the essentials cotton from my Kaleidoscope bag, nice shiny cotton yarn. The merinowool is quit different, the wool of the merinosheep has a different texture than that of the regular sheep. The texture is softer and thinner. The merino I ordered from Rico comes in great colours. I order colours inspired by autumn. I love this kind of colourschemes!


De hexagon sjaal die ik had gemaakt was ook van deze wol en die is heerlijk warm.
Zelf ben ik een deken van zeskanten (hexagonen) aan het maken. Het begin is er in elk geval!
//
The hexagonscarf I made was made with this yarn and it is very warm.
I started to make a hexagon blanket!



Van het essentials katoenen garen maak ik nu een kussenhoes voor op onze bank. 
//
I'm using the essentials cotton yarn to make a pillow cushion.




Hexagonen!
//
Hexagons!


Bij 300 volgers geef ik weer een Give-away ! Wat precies hou ik nog even voor me!
//
I'm almost at 300 followers, when I reach this number I will have a Give-away again!

Liefs//Love,
Saskia

10 opmerkingen:

  1. Wat een mooi garen heb je gekocht en je Hexagonen PRACHTIG fijn weekend groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooooh lovely! Really lovely colours and makes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I am in love with those colours! I have made many items and a blankie with merino wool, not that make, but still wool. Just me gentle with the washing, which shouldn't be that often.
    Very pretty hexies!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I love the colours!
    Thanks for your kind comment on my blog...
    ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Na mij nog twee te gaan! ;-)

    Mooie aanwinsten weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I love merino wool, especially Australian :-) and I love hexagons. Your colour choices are wonderful

    BeantwoordenVerwijderen
  7. i really love the way you put your colours together ♥

    BeantwoordenVerwijderen